کوجیک اسید

images (11)

اسید کوجیک چیست؟

اسید کوجیک یک پریونون  ۴H-pyran است که توسط گروه هیدروکسیک در موقعیت ۵ جایگزین شده است، یک گروه هیدروکسی متیل در موقعیت ۲ و یک گروه اکسو در موقعیت ۴٫ از قارچ Aspergillus oryzae جدا شده است. این ماده به عنوان یک مهار کننده NF-kappaB، یک متابولیسم Aspergillus، یک عامل روشن کننده پوست، یک مهار کننده EC 1.10.3.1 (کاتچول اکسیداز)، یک مهارکننده EC 1.10.3.2 (لاکتوز)، EC 1.13.11.24 (کورستین ۲، مهارکننده ۳-دیوکسيژناز، مهار کننده EC 1.14.18.1 (تيروزيناز) و بازدارنده EC 1.4.3.3 (D-amino-acid oxidase). این آنول، یک الکل اولیه و یک عضو از ۴-pyranones است. این از هیدرید ۴H-pyran حاصل می شود. از ChEBI اسید کجیک یک واسطه مصنوعی برای تولید مواد غذایی است .

تاریخچه اسید کوجیک : اسید کوجیک به طور طبیعی در بسیاری از گونه های قارچی یافت می شود .کوجیک اسید در سال ۱۹۸۹ کشف شد و مهارکننده تیروزیناز است که باعث کند شدن و جلوگیری از تشکیل تیروزین، آمینو برای تشکیل ملانین، رنگ  طبیعی پوست می شود. کوجیک اسید یک جایگزین امن و موثر برای هیدروکینون را فراهم می کند.

کاربردها و خواص اسید کوجیک

اسید کوجیک یک ماده شیمیایی است که از انواع مختلف قارچ تولید می شود. همچنین یک محصول جانبی از سس سویا تخمیر شده و شراب برنج است. اسید کوجیک در صنایع غذایی بعنوان نگهدارنده طبیعی استفاده می شود. با این حال، یکی از کاربردهای اصلی آن در برخی محصولات بهداشتی و آرایشی است. اسید کوجیک گاهی در محصولات بهداشتی و زیبایی برای روشن کردن پوست استفاده می شود. این ممکن است برای درمان بیماری های پوست مانند آسیب خورشید، زخم ها و لکه های پیری استفاده شود. علت اینکه چگونه اسید کوجیک به عنوان یک عامل روشن کننده کار می کند، اثر آن بر تولید ملانین است. ملانین یک رنگدانه طبیعی در بدن است که چشم ها، موها و پوست را رنگ می کند. یک اسید آمینه به نام تیروزین برای حمایت از تولید ملانین مورد نیاز است. اسید کوجیک بیشتر در محصولات آرایشی مانند کرم ها، لوسیون ها و سرم ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در بعضی از صابون ها استفاده می شود. بسیاری از محصولات با اسید کوجیک برای  دست یا صورت استفاده می شوند.  غلظت اسید کوجیک در لوازم آرایشی اغلب بین ۱ تا ۴ درصد است. بعضی از محصولات حاوی اسید کوجیک مانند سرم ها به پوست اعمال می شوند و  جذب می شوند. بعضی از محصولات مانند صابون استفاده می شود و شسته می شود.

kojic-acid-dipalmitate11477551331

تعدادی از مزایای اسید کوجیک:

اثر ضد پیری: محصولات حاوی اسید کوجیک ممکن است پوست را سبک کند، که می تواند ظاهر لکه های پیری و آسیب های خورشید را بهبود بخشد. کاهش نقاط تاریک می تواند اثر ضد پیری داشته باشد.

درمان ملسما: اسید کوجیک ممکن است در کاهش ملسما مفید باشد که به دلیل بارداری تیره شدن پوست است.

کاهش ظاهر زخم ها: اسید کوجیک همچنین ممکن است تغییر رنگ زخم ها را کاهش دهد. 

مزایای ضد قارچ: اسید کوجیک نیز دارای مزایای ضد قارچی است. این ممکن است در پیشگیری و درمان عفونت های قارچی خاصی نظیر عفونت های پا و عضلات ورزشکار مفید باشد.

اثرات ضد باکتری: اسید کوجیک ممکن است منافذ ضد باکتری را فراهم کند. این ممکن است به کاهش  ابتلا به انواع مختلف عفونت های باکتریایی پوست کمک کند.

دیگر محصولات : روغن کالاندولا

فروش اسید کوجیک

اسید کوجیک به صورت کیسه های ۲۵ کیلوگرمی  آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *