روغن آلوئه ورا

images (15)

روغن آلوئه ورا عصاره روغنی از برگهای آلوئه ورا باربادنسیس است. آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کننده و نرم کننده و همچنین به دلیل داروهای ضد پیری روی پوست، یکی از ترکیبات اساسی بسیاری از محصولات آرایشی است. روغن آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی مشخصی دارد و بنابراین برای درمان ضد پیری و یا برای محصولات حساس پوست مناسب است. سطح استفاده توصیه بین ۰٫۵ – ۵٪ می شود.

روغن آلوئه ورا روغن خالص از گیاه آلوئه ورا استخراج نمی شود. این ماده با مخلوط کردن ژل طبیعی آلوئه ورا در هر روغن حامل ساخته می شود تا خاصیت آن را تقویت کرده و کاربرد آن را آسانتر کند. روغن نارگیل با فشار سرد یک روغن ترجیحی است که به دلیل خاصیت درمانی طبیعی آن شناخته شده است. همچنین می توان روغنهای اساسی مانند گل رز، نعناع، روغن اسطوخودوس و غیره را اضافه کرد تا روغن معطر و فواید آن بیشتر شود.

آیا روغن آلوئه ورا بی خطر است؟

روغن آلوئه ورا در صورت استفاده موضعی کاملاً بی خطر است. روغن نارگیل که معمولاً بی ضرر است ممکن است باعث ایجاد شکستگی در افراد خاص شود. می توان آن را با گزینه ای ارزان تر مانند روغن آفتابگردان جایگزین کرد. اگر قصد مصرف روغن آلوئه ورا در داخل را دارید ، ممکن است فرد دچار کمبود آب بدن و معده شود، زیرا این روغن حاوی روغن نارگیل است.

اسیدهای آمینه – ژل آلوئه ورا، قسمت داخلی برگ، بیش از ۲۰ اسید آمینه در آن دارد. مواد معدنی- آلوئه سرشار از کلسیم ، آهن ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم و سایر مواد معدنی مفید است. ویتامین ها – آلوئه ورا حاوی ویتامین A ، C ، E ، اسید فولیک ، ویتامین B1 ، B2 و B6 و بیشتر است. اینها به خواص آنتی اکسیدانی آن کمک می کنند ، همچنین به رشد و محافظت از سلول کمک می کنند. اسید سالیسیلیک اسید موجود در ژل آلوئه ورا به کاهش آکنه و سایر التهابات پوستی کمک می کند. برادی کیناز و آنتراکینونهای موجود در گیاه هر دو به کاهش التهاب کمک می کنند.

ویژگی ها و کاربردهای روغن آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه بسیار درمانی است که از بسیاری جهات مفید است. وقتی گیاه آلوئه ورا را درون روغن تزریق می کنیم می توانیم از برخی از خواص مفید آن به روش جدیدی بهره ببریم!

ضد التهابی – آلوئه ورا می تواند به کاهش التهاب که واکنش بدن به عفونت ها ، تحریک و سایر آسیب ها است کمک کند.

ضد تحریک کننده -Aloe vera می تواند به کاهش بسیاری از انواع تحریکات پوستی کمک کند.

آنتی اکسیدان – آلوئه ورا ممکن است پوست شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

ضد باکتریایی – روغن آلوئه ورا می تواند رشد برخی از انواع باکتری ها را مهار کند (به ویژه هنگامی که با روغن ضد باکتریایی مانند روغن نارگیل تهیه می شود). حتی نشان داده شده است که هنگام استفاده به عنوان شستشوی دهان از ایجاد پلاک جلوگیری می کند.

ضد ویروسی – نشان داده شده است که آلوئه ورا دارای خواص ضد ویروسی است و این امر را برای زخم های سرماخوردگی یا سایر شرایط پوستی ناشی از ویروسی مفید می کند.

ضد قارچ– آلوئه ورا ممکن است برای پای ورزشکار ، کرم حلقوی و سایر عفونتهای قارچی یا مخمر موثر باشد.

مرطوب کننده – ژل آلوئه می تواند به آبرسانی پوست کمک کند، اما ممکن است در بعضی افراد احساس خشک شدن کند، زیرا این ماده جزء لیپیدها برای کمک به پوست در حفظ رطوبت نیست. از طرف دیگر روغن آلوئه ورا دارای خواص مفید آلوئه به همراه چربیهای روغن است که به پوست در حفظ هیدراتاسیون کمک می کند.

بهبود دهنده – آلوئه نشان داده شده است که به برش و بهبود سریعتر ضایعات کمک می کند.

محافظت در برابر آفتاب – هم روغن نارگیل و هم آلوئه ورا به شما در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک می کنند. (هر یک از آنها حدود ۲۰٪ از پرتوهای خورشید را مسدود می کنند. در حالی که این محافظت چندانی ندارد، اما باعث می شود آن را علاوه بر ضد آفتاب های خانگی و مرطوب کننده های داخلی نیز بخشد.)

مشخصات تغذیه ای آلوئه ورا اکثر مردم از روغن آلوئه بصورت موضعی استفاده می کنند، اما اگر برگهای آلوئه ورا آلی را درون روغن حامل مواد غذایی ایمن تزریق کنید، می توانید آن را نیز به صورت داخلی مصرف کنید. من واقعاً عطر و بوی کمی مزه را که آلوئه به روغن شما می دهد ، دوست دارم.

 

فروش روغن آلوئه ورا

روغن آلوئه ورا به صورت گالن های  ۲۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *