روغن هسته زردآلو

apricotkerneloil

روغن هسته زردآلو چیست؟

روغن هسته زردآلو از هسته (مثلاً بذر ) یک زردآلو ، میوه درخت زردآلو که از نظر علمی به عنوان Prunus armeniaca شناخته می شود ، مشتق می شود. در حالی که تعدادی از گونه های مختلف به نام زردآلو وجود دارد ، آنها دارای پروفایل های مغذی بسیار مشابهی هستند ، مانند روغن موجود در هسته آنها ، روغن هسته زردآلو را می توان از چاله سخت در مرکز میوه خارج کرد.

این روغن بسیار سبک است و دارای طعمی معطر است.

روغن زردآلو یا روغن هسته زردآلو از هسته Prunus armeniaca (زردآلو) فشرده می شود. هسته زردآلو دارای ۴۰-۵۰٪ روغن است. این روغن مشابه روغن بادام و روغن هلو است ، که هر دو از هسته میوه های مربوطه نیز استخراج می شوند. این ماده که حاوی آمیگدالین است – یک گلوکوزید بلوری بی رنگ است. این روغن به طور عمده از اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است که هر دو چربیهای اشباع نشده هستند.

روغن زردآلو یا روغن هسته زردآلو از دانه های زردآلو استخراج می شود و در همه جای دنیا از روغن های صورت گرفته تا روغن های بدن و حتی مرطوب کننده ها در سراسر جهان استفاده می شود. این دانه ها هنگام فشار دادن ، روغن سبكی را آزاد می كنند كه به دلیل داشتن ویتامین موجود در آن و به دلیل داشتن توانایی تسكین و تغذیه پوست مشهور است.

کاربردهای روغن هسته زردآلو

هنگامی که لیپیدها (اسیدهای چرب) موجود در پوست تخلیه می شوند ، این  اتفاق می تواند پوست را مستعد عفونت ،  کم آبی و خشکی کند. استفاده منظم از روغن زردآلو می تواند به تعادل این کاهش چربی کمک کند ، زیرا این سد طبیعی پوست را تقویت می کند و در ترمیم و تغذیه پوست آسیب دیده ضمن بازگرداندن سطح هیدراتاسیون نیز کمک می کند. علاوه بر این ، روغن زردآلو بافت ریز و سبک وزن آن باعث می شود که به سرعت و به راحتی در پوست جذب شود. برای افرادی که پوست حساس  دارند ، لطافت روغن زردآلو نیز به معنای کم تحریک بودن پوست است زیرا پوست به راحتی آن را جذب می کند.

1-500x500

شش دلیل برای شروع استفاده از روغن هسته زردآلو :

سرشار از قدرتهای ضد پیری و آنتی اکسیدان مانند ویتامین های A ، E و B texture

بافت زیبا و سبک برای جذب سریع 

 تقویت سطح رطوبت و دفاع آنتی اکسیدانی

خاصیت ضد التهابی

باعث بهبودی تسکین پوست تحریک شده و آسیب دیده می شود

خطوط ریز و چین و چروک را نرم می کند

روغن هسته زردآلو در محصولات حمام ، آرایش ، عطر ، لوسیون  ، روغن ماساژ ، کره بدن و محصولات لب مورد استفاده قرار می گیرد . روغن سبک وزن بسیار شبیه به روغن طبیعی بدن است که به صورت طبیعی تولید می شود. اغلب با روغن آووکادو ، روغن زیتون و کنجد مقایسه می شود ، روغن هسته زردآلو می تواند روغنهای معدنی و بادام را جایگزین کند. اسیدهای چرب آن به عنوان نرم کننده در تغذیه پوست خشک عمل می کنند  و ویتامین های آن باعث نرم شدن و لطافت پوست می شوند.

دیگر محصولات : تری اتیل سیترات

فروش روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو به صورت گالن های ۲۰ کیلوگرمی  آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *