تری سدیم فسفات

trisodium-phosphate-500x500

تری سدیم فسفات یک فسفات سدیم است.

تری سدیم فسفات معمولا به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل چربی، یک پاک کننده لکه و یک عامل پاک کننده عمل می کند. همچنین با نام TSP، E339، تریستیدیم اوراتوفسفات یا فسفات سدیم نامیده میشود. تری سدیم فسفات به دلیل نگرانی های زیست محیطی در صابون های مصرفی و مواد شوینده مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تری سدیم فسفات (TSP) ترکیبات معدنی با فرمول Na3PO4 است. این یک جامد سفید، دانه ای یا کریستالی است که محلول قلیایی بسیار محلول در آب است TSP ها به عنوان عامل تمیز کننده، روان کننده، افزودنی مواد غذایی، پاک کننده لکه و مواد پاک کننده استفاده می شود. اغلب در فرم پودر سفید یافت می شود، همچنین می توان آن را به نام trisodium orthophosphate یا به سادگی فسفات سدیم نامید.

تری سدیم فسفات توسط خنثی سازی اسید فسفریک با استفاده از هیدروکسید سدیم، اغلب با کربنات سدیم تولید می شود.

فسفات سدیم شامل فسفات مونو سدیم، دی سدیم فسفات و تری سدیم فسفات به عنوان مکمل های غذایی در اتحادیه اروپا مورد تایید قرار می گیرد. آنها معمولا به عنوان تنظیم کننده اسیدیته مورد استفاده قرار می گیرند و عدد E E339 جمع می شوند.اداره غذا و داروی ایالات متحده فسفات سدیم را به طور کلی به عنوان بی خطر شناخته است.

کاربردهای تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات (TSP) ترکیب نامطلوب با فرمول شیمیایی Na3PO4 است.بسیار محلول در آب است، تولید یک محلول قلیایی. TSP به عنوان یک عامل تمیز کننده، سازنده، روان کننده، افزودنی مواد غذایی، پاک کننده لکه و مواد پاک کننده استفاده می شود.

تری سدیم فسفات به عنوان یک مکمل تغذیه ای است که می تواند پارامترهای خاصی از عملکرد ورزش را بهبود بخشد.

فسفات سدیم (فسفات مونو سدیم، دی سدیم فسفات و تری سدیم فسفات) به عنوان یک افزودنی غذایی در اتحادیه اروپا تایید شده است؛ E339 به عنوان امولسیون کننده استفاده می شود.

TSP هنوز هم برای تمیز کردن، چربی زدن و لعاب زدن دیوارها قبل از نقاشی استفاده می شود. TSP براق کننده رنگ های نفتی را برطرف می کند و منافذ رنگ لاتکس را ایجاد می کند و سطحی را برای چسبندگی لایه بعدی مناسب می کند.

عملکرد اصلی فسفات تری سدیم تنظیم مقادیر اسیدی است. معمولا در غلات خشک شده، اکسترود شده وجود دارد. همراه با سایر فسفات ها، رنگ دانه غلیظ را تغییر می دهد، و غنی سازی فسفر را فراهم می کند. تری سدیم فسفات معمولا در  پنیر به عنوان امولسیفایر موجود است. گاهی اوقات تری سدیم فسفات به عنوان یک مکمل تغذیه ای به منظور بهبود عملکرد در ورزش استفاده می شود. بدن شما با تریزیدیم فسفات بارگیری می کند به طور بالقوه می تواند باعث افزایش میزان اسید لاکتیک در ماهیچه های شما شود و میزان تولید قدرت و حداکثر جذب اکسیژن را افزایش دهد.

فسفات تری سدیم و سایر مواد افزودنی فسفات سدیم در صنایع غذایی استفاده چندگانه می کنند و در بسیاری از محصولات آماده شده از نظر تجاری یافت می شوند. آنها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاها مانند محصولات پخته شده و گوشت استفاده می شود. آنها همچنین به عنوان مواد معطر در محصولات پخته عمل می کنند، به این معنی که آنها به افزایش خمیر و حفظ فرم آن کمک می کند.

تری سدیم فسفات یکی از عناصر محبوب در نان ، کیک و مخلوط کیک است . این ماده نیز اغلب به محصولات گوشت و غذاهای دریایی مانند بیکن، سوسیس، گوشت  و کنسرو ماهی تن اضافه می شود تا به حفظ رطوبت، افزایش عمر مفید و جلوگیری از خرابی کمک کند. علاوه بر این، افزودنی  تری فسفات سدیم، باعث می شود تا سطوح pH این غذاها را از بین ببرند و از اسیدی یا قلیایی شدن جلوگیری کنند و باعث می شود که غذا به سرعت خراب شود. علاوه بر این تری فسفات سدیم به عنوان مواد ضعیف کننده در محصولات مانند سیب زمینی پخت شده بسته بندی شده، جلوگیری از تیره شدن رنگ نارگیل و نگه داشتن روغن و آب در محصولات پنیر فرآوری شده مورد مصرف قرار میگیرد.

دیگر محصولات : رنگ کارامل

فروش تری سدیم فسفات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *