اینولین

201611010934061612296

اینولین یک ماده نشاسته ای است که در انواع مختلفی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان، از جمله گندم، پیاز، موز، پیاز، آرتیشو و مارچوبه یافت می شود. اینولین به عنوان جایگزین کامل یا بخشی از چربی در محصولاتی است که حاوی آب هستند و باعث ایجاد نوعی بافت مطلوب و بسیار مشابه چربی با همان احساس دهانی و فاقد هرگونه پس طعم است. تمامی محصولات تهیه شده در سراسر دنیا با اینولین و الیگوفروکتوز  از برچسب dietry fiber استفاده می کنند. فیبرهای محلول اینولین و الیگوفروکتوز می توانند سیستم هضم و دستگاه گوارش را بهبود دهند. اینولین که برای دارو استفاده می شود، اغلب از طریق ریشه های سس سویا در آب گرم به دست می آید. اینولین به طور معمول برای دهان چربی خون بالا، از جمله کلسترول و تری گلیسیرید استفاده می شود. هم چنین برای کاهش وزن، یبوست، اسهال و دیابت استفاده می شود.

کاربرد اینولین در صنایع غذایی

اینولین زنجیر بلند: درجه پلیمریزاسیون آن ۲تا ۶۰، میزان شیرینی آن صفر و مقاومت حرارتی بسیار بالا باعث شده که مناسب برای  انواع فرآورده های لبنی، محصولات قنادی و پختی، انواع نوشیدنی ها، سس ها و مشتقات گوشتی باشد. آنالیز حسی نشان می دهد که استفاده از این نوع پلیمرها در تولید این محصولات سبب بهبود خواص ارگانولپتیکی و رشد پذیرش توسط مصرف کننده نهایی می شود .

اینولین زنجیر کوتاه: پلیمریزاسیون بین ۲ تا ۷ درجه، میزان حلالیت بسیار بالای آن و مقدار شیرینی ۳۰% شکر باعث شده که مناسب برای استفاده در انواع غذاهای کودک، دسرهای لبنی، محصولات قنادی و نانوایی باشد. هم چنین ترکیبات اینولین با درجه پلیمریزاسیون کمتر از ۱۰ بخاطر دارا بودن مزه ی شیرین، پایین بودن شاخص گلا یسمیک و دارا بودن اثر پوشانندگی پس طعم شیرین کنندهای کم کالری مانند آسپارتام می توانند در تولید انواع نوشابه ها و فرآورده های کم کالری بکار برده شوند.

 تهیه محصول فروکتوز با درجه خلوص بالا، تولید امولسیفایر از مشتقات آلکیلی اینولین، عوامل پایدار کننده کف و جلوگیری از تشکیل رسوب در دیواره لوله ها و اپراتورها از دیگرموارد کاربرد اینولین می باشد.

اینولین چگونه کار می کند؟

اینولین در معده هضم نشده یا جذب نمی شود. اینولین توانایی بدن برای ایجاد انواع خاصی از چربی را کاهش می دهد. این یک “فروکتان” است – به این معنی که آن را از زنجیره ای از مولکول فروکتوز ساخته شده است که با هم مرتبط هستند به طوری که نمی تواند توسط روده کوچک شما هضم شود. در عوض، آن را به روده پایین تر حرکت می کند، جایی که آن به عنوان یک منبع پرایبیوتیک یا منبع غذایی برای باکتری های مفید که در آن زندگی می کنند، عمل می کند. باکتری های روده شما آنولین و سایر داروهای پیش بیتویتیک را به اسیدهای چرب کوتاه مدت تبدیل می کنند که سلول های کولون را تغذیه می کنند و سایر مزایای سلامتی دیگر را به ارمغان می آورند.

اینولین به عنوان جایگزین چربی نسبتا کم کالری است و ۱٫۵ کالری در هر گرم دارد. گیاهان حاوی اینولین برای مدت بسیار طولانی بوده اند و برخی از انسان های اولیه مصرف بیش از اینولین را بیشتر از امروز انجام داده اند. در اینجا مقدار اینولین در ۳٫۵ اونس یا ۱۰۰ گرم مواد غذایی زیر است: مارچوبه: ۲-۳ گرم. ریشه کاسنی: ۳۶-۴۸ گرم. سیر: ۹-۱۶ گرم. اتریشی: ۱۶-۲۰ گرم. جیکما: ۱۰ تا ۱۳ گرم. پیاز: ۱-۸ گرم. ریشه یاکون: ۷-۸ گرم اینولین هم چنین به صورت مکمل یا به عنوان یک ماده حاوی پروتئین، میله غلات، ماست و سایر محصولات موجود است.

با وجود شباهت نام آن به انسولین، اینولین هیچ ارتباطی با آن هورمون یا شیمیایی یا فعالیت فیزیولوژیکی ندارد. اینولین محلول در آب گرم است، اما تنها کمی در آب سرد و یا الکل حل می شود.

طعم ملایم شیرین دارد و مانند غذاهای نشاسته ای پر می کند، اما چون جذب نشده است، سطح قند خون را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

کلسترول خون را کاهش می دهد و کلوژول ها عصاره های بدن شما را از مواد غذایی کاهش می دهد.

برای بهبود طعم و شیرین مواد غذایی کم کالری و بهبود بافت از غذاهای کاهش چربی است. اینولین و الیگوفروکتوز دارای چندین خواص عملکردی و تغذیه ای هستند که می توانند برای تهیه غذاهای نوآور سالم برای مصرف کنندگان امروز مورد استفاده قرار گیرند.

فروش اینولین

اینولین در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی  آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

 

دیگر محصولات : استئارات کلسیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *